۱۳۸۸/۰۴/۰۳

عجیبترین رکورد شکنی ها!

رکورد بيسکويتي:
جمعي از مردم "نيويورک" با گرد هم آمدن در يکي از پارک هاي بزرگ شهر، اقدام به برگزاري مراسم پخت بيسکويت شکلاتي به تعداد شش هزار و ششصد عدد کردند. اين مراسم که 19 ساعت طول کشيد به عنوان رکورد بيسکويتي در کتاب رکورد هاي "گينس" ثبت شد.
رفيق مار چهار متري:
رکورد زندگي با يک مار در "شين هوا" چين شکسته شده است.
"ژائونگ" هشت ساله، مدت 7 سال است که با يک مار عظيم الجثه زندگي کرده و او را بهترين و تنها دوستش مي داند! پدر "ژائونگ" صاحب يک باغ وحش است و پسرش زندگي با اين مار "بوآ" را تنها وقتي که 9 ماهه بود، شروع کرده است.
در حال حاضر اين مار "بوآ" 4/2 متر طول و 70 کيلو گرم وزن دارد و هر شب به همراه "ژائونگ" بر روي يک تخت مي خوابد و سرش را با سر پسرک، روي يک بالش است.
رکورد زمستاني:
«کاسيموف» روسي در «مسکو» از اواخر ماه ژانويه به مدت يک ماه هر شب ساعت 20 از خانه خارج شده و ساعت 6 صبح روز بعد به خانه باز مي گشت تا رکوردي به ثبت برساند.
او که 46 ساله است، در طول مدتي که در سردترين ماه زمستان در بيرون خانه سر مي کرد، روي نيمکت هاي پارک مي خوابيد، آن هم بدون پتو و زير انداز! البته او در جريان اين رکورد شکني، شلوار و کاپشن گرم به تن داشت ولي دماي هوا در آن شبها به 20 تا 38 درجه زير صفر مي رسيد.
قارچ 200هزار دلاري:
رکورد گران قيمت ترين "قارچ سفيد" دنيا در حراج بين المللي «ماکائو» شکسته شد. قارچ سفيد ايتاليايي که يک کيلو گرم وزن داشت به قيمت 200 هزار دلار به فروش رفت. اين قارچ در روز 21 نوامبر در جنگل هاي منطقه «موليسه» ايتاليا چيده شد و بزرگترين قارچي است که در سال 1387 در ايتاليا پيدا شده است.
الماس روي گوشي:
رکورد تعداد قطعه الماس روي گوشي تلفن همراه در «توکيو» ژاپن شکسته شد. يک شرکت توليد کننده گوشي تلفن همراه در ژاپن اعلام کرد که 10 گوشي الماسي سفارش شده به 10 متول ژاپن تحويل داده که هر کدام از آنها 537 تکه الماس داشته و قيمت هر کدام 130 هزار دلار است. رکورد قبلي در دست همين شرکت با 403 تکه الماس بوده است.
بابانوئل يخي:
بزرگترين بابانوئل يخي جهان با 160 متر طول و 24 متر ارتفاع،با کلاهي زيبا به سر در شمال «چين» ساخته شد. سازندگان بابانوئل يخي، به دليل افزايش دماي کره زمين از برف مصنوعي براي ساخت اين مجسمه استفاده کردند. رکورد بزرگترين بابانوئل يخي پيش از اين با 110 متر طول و 20 متر ارتفاع متعلق به خود چيني ها بود.
گران ترين درخت کريسمس:
ژاپني ها از، درخت کريسمس که از 24 کيلو طلا ساخته شده و مزين به 240 قطعه الماس و مرواريد به وزن بيش از 21 کيلو شده است، پرده برداري کرده اند. اين درخت طلا که 150 ميليون ين مي ارزد، در جواهر فروشي «گينزا تاناکا» در شهر «اوزاکا» به فروش گذاشته شد که يک تاجر اهل «توکيو» آن را خريداري کرد. در سال گذشته ميلادي هم بلند ترين درخت کريسمس دنيا در«ريدوژانيرو» برزيل به نمايش درآمد که در آب شناور بود، 37 متر ارتفاع داشت و با سه ميليون چراغ روشن شده بود.
بزرگترين کاسه دنيا:
بزرگترين کاسه دنيا در مالزي ساخته شد و در کتاب رکوردهاي جهاني "گينس" به ثبت رسيد. در مراسم رو نمايي اين کاسه که 182/88 سانتي متر قطر و 91/44 سانتي متر ارتفاع دارد، آشپزهاي سرشناس مالزيايي با 500کيلو گوشت، 450 کيلو سوپ و 50 کيلو سبزي، از مهمانان پذيرايي کردند. نام اين کاسه استثنايي «باک کوته» بوده و به دست سه هنر مند ساخته شده است و نماد آن يک خروس است.
عقرب در دهان:
"ملکه عقرب" لقب زني ايتاليايي است که 39 سال دارد و در مقابل يک مرکز خريد در شهر "پاتايا" يک عقرب بزرگ را بيش از دو دقيقه در دهانش نگه داشت تا رکورد تازه اي ثبت کند. عقربي که در دهانش گذاشته بود، يکي از سمي ترين عقرب هاي جهان است که زهرش به سرعت، موجب مرگ انسان مي شود. او با "سلطان هزار پا" ازدواج کرده که سابقه زندگي با هزار پاها را دارد.

هیچ نظری موجود نیست: