۱۳۸۸/۰۳/۲۸

10 فايده ي عشق و عاشقي!!

كاهش فشار خون، كاهش ميزان ابتلا به سرما خوردگي، كاهش استرس و ... تنها شروع اين بهره وري از عشق است. عشق و سلامتي به طرز عجيبي از هم متاثر مي شوند.
به گزارش گروه ترجمه سلامت نيوز،انسانها براي برقراري ارتباط مخابره مي كنند و زماني كه به برقرارري ارتباطي معقول و دوست داشتني موفق مي شوند، پاداش و بهره اي سترگ و عظيم را براي خود به ارمغان مي آورند. البته هيچ مدرك و شاهدي در رابطه با تاثير مثبت عشق هاي تازه و پر تنش و حرارت اوليه ، بر سلامتي مشاهده نشده است. افرادي كه عاشق مي شوند مدعي تجربه احساس جذاب ، جالب و پرتكاپو به طور همزمان هستند. اينها همگي مي تواند منبعي از استرس باشد. در حاليكه عشق ثابت و متعادل و عميق مي تواند تاثير مثبت بر سلامتي فرد داشته باشد. جالب است بدانيد كه افرادي كه داراي ارتباط بلند مدت و خشنود كننده هستند در سنجش ها و معاينات باليني امتياز بيشتري كسب كرده اند. رمز اين ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراري ارتباط با ديگران، دريافت احترام، احساس با ارزشي و احساس تعلق داشتن است.
و اما 10 فايده موثر ارتباط عاشقانه:
1- نياز كمتر براي مراجعه به پزشك : يكي از فرضيه هاي توجيهي براي اين مزيت اين است كه افرادي كه داراي ارتباط خوب با يكديگر هستند بهتر از خود مراقبت مي كنند. بهترين دوستان شما به شما انگيزه حفظ رژيم غذايي سالم را مي دهند.
2- افسردگي و سوء مصرف دارويي كمتر : تحقيقات ثابت كرده كه ازدواج و تاهل باعث كاهش ميزان استرس در مردان و زنان مي شود وميزان مصرف مواد مخدر و نوشيدني هاي غير مجاز را به طور قابل ملاحظه اي كاهش مي دهد.
3- كاهش فشار خون: ازدواج موفق و شاد يكي از عوامل تاثير گذار بر فشار خون مي باشد و اين مقدار را در حد ايده الي حفظ مي كند.
4- كاهش اضطراب: اين افراد به دليل توليد دوپامين بيشتر كمتر دچار اضطراب مي شوند.
5- كنترل طبيعي درد: مطالعات MRI بر روي زوجها ثابت كرده كه فعاليت بخشي از مغز اين افراد در كنترل درد چشمگير تر مي باشد.
6- مديريت بهتر استرس: افرادي كه توسط ديگري حمايت مي شوند و ديگران آنها را دوست دارند در برخورد با شرايط استرس زا به طور معقول تري برخورد مي كنند.
7- كاهش ميزان سرماخوردگي: افرادي كه داراي روابط عاشقانه هستند كمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگي مي شوند و در نتيجه سيستم ايمني آنها ارتقا مي يابد و در برخورد با عوامل ويروسي و سرما كمتر دچار بيماري خواهند شد.
8- التيام سريعتر: سرعت التيام زخم يكي ديگر از قدرت هاي حاصل از روابط عاشقانه است كه البته با انجام آزمايش صحت آن تاييد شده است.
9- افزايش طول عمر: سرعت مرگ و مير افراد مجرد به هر دليل ممكن 58% بيشتر از افراد متاهل است. ازدواج و تاهل و وابستگي با ميزان كاهش انزواطلبي در ارتباط است. تنهايي و انزوا طلبي يكي از دلايل اصلي مرگ و مير مي باشد.
10- زندگي شادتر: يكي از بارزترين مزاياي عشق، لذت و شادي است. شادي حاصل از تاهل و ازدواج و احساس تعلق بيشتر از درآمد قابل توجه شادي آور و لذت بخش است.
ارتباط خود را قوت بخشيد.

هیچ نظری موجود نیست: